Här följer några typer av arbeten som gjorts på Classic Yacht Service AB. Klicka in dig till gallerierna via bilden.

 Andungen  slet sig i en storm och skavde sönder ena sidan. Det blev en reparation och sedan ytbehandling av friborden med XtreemCoat. En del av översta bordet och en bit av däcket fick lagas. Vi använder vanligtvis MAS epoxi vid limning av reparationer som kräver hållfasthet och vattentäthet. 
Hela toppbeklädnaden byttes på denna lite annorlunda utformade Allegro 33. Sittbrunnen fick även ny design. 
 Denna gedigna bohusjulle med tändkulemotor går som charterbåt på fisketurer mm. Hemmahamn i Grundsund. Den behövde lite nya ekbitar på däck bl. a. 
 Persius, byggd av Sven Gunnarsson på Skaftö, behövde nytt däck efter att det gått röta in under teakdäcket. Nu är det nya däcksbalkar och däcket är hellimmad och stabilt. Med sin Sabbmotor kan Persius tuffa på ett tag till.
Heia, Barmensköyte byggd ca 1900 hos Knut Kristianssen i Moen, Norge har genomgått en helrestaurering som sträckte sig över några år. Bilderna talar för sig själva. Heia har funnits i över 100 år och hon har varit med om en hel del från tulltjänstgöring, hemliga uppdrag under andra världskriget och medverkan i Båttokig på TV. Heias däck och hus är behandlade med XtreemCoat.
 Ljungströmaren Galei har fått nytt döträ, ett extra lager däck och en del nya mahognydetaljer Däck och mahogny är XtreemCoatbehandlat. Ägaren är barnbarn till Fredrik Ljungström som ritade båtarna. Fredrik hade sommarboende på Östersidan och gjorde sina seglingseskapader i Gullmarn bl a. Läs mer om Ljungströmare här.
 Hans Christian 33, China Moon, kom till Grundsund efter långsegling från Kanada till Europa. Sandwichen under teaken hade dragit in vatten så allt behövde tas bort. All teak, gammal och ny är behandlad med XtreemCoat, redo för de sju haven.              
 En Capri Cabin som stått på land ett antal år. Ägaren har gjort stora jobb själv med ytbehandling, nyinstallationer mm. Vi gjorde en del snickerijobb med rutramar, akterspegel, tak mm. Självklart är den XtremmCoatbehandlad för maximal underhållsfrihet.            
 En Capri Cabin som stått på land ett antal år. Ägaren har gjort stora jobb själv med ytbehandling, nyinstallationer mm. Vi gjorde en del snickerijobb med rutramar, akterspegel, tak mm. Självklart är den XtremmCoatbehandlad för maximal underhållsfrihet.